سهیلا گلستانی زاده اصفهان و در یک خانواده فرهنگی می باشد؛ پدرش دکتر سید هاشم گلستانی استاد دانشگاه رشته فلسفه و نویسنده ۸ کتاب و بیش از ۵۰ مقاله و مادرش نیز آموزگار بود.

علاقه اش به موسیقی از ۶ سالگی و قبل از ورود به دبستان با رفت آمد دوستان مشهور پدرش از جمله «جلیل شهناز» و «استاد حسن کسایی» به خانه آنها شروع شد.

شعر و ادبیات ، دوست و یار همیشگی سهیلا گلستانی بوده است و از کودکی نغمه های موسیقی گلها را دوست داشت و همواره به نابترین موسیقی های اصیل ایران دسترسی داشت و اینگونه شد که با این نغمه ها زیبا انس گرفتم و در جان و روح او نشست.

سهیلا گلستانی و پدرش دکتر سید هاشم گلستانی

سهیلا گلستانی و پدرش دکتر سید هاشم گلستانی

با استعداد ذاتی و تشویق فراوان دوستان فرهیخته پدر ، از نوجوانی ، در کنار تحصیل علم به یادگیری تئوری موسیقی و نغمه خوانی، پرداخت.

در مقطع راهنمایی با حمایت پدرش شروع به یادگیری پیانو کرد اما زمان دبیرستان بخاطر تحصیل و مدرسه صرفا به خواندن اشعار بزرگان روی آورد.

خانم گلستانی با پشتکار مدارج عالی تحصیلات علمی را طی نموده و موفق به دریافت دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران شد . آزمایشگاه تشخیص طبی دکتر سهیلا گلستانی تحت مسوولیت ومدیریت ایشان فعالیت می نماید.

هنگامه اخوان

هنگامه اخوان

همزمان با ورود به دانشگاه در کلاس های ردیف آوازی استاد هنگامه اخوان تنها بازمانده سبک ادیب خوانساری، تست داد و بعد از قبولی زیر نظر ایشان تحت تعلیم قرار گرفت.

وی از محضر اساتید در این راه بهره برد.

پیانو و سلفژ را نزد استاد ابراهیم علیزاد گوهری، ریتم را از استاد مرتضی قاسمی و تکنیک‌های تنفسی برای خواندن را با جناب مهدی محمدی کار کرد

در عین حال، چون آواز و شعر در هم‌آمیخته‌اند و علاقهٔ زیادی به ادبیات از کلاس‌های مثنوی و حافظ‌خوانی استاد مهدی نوریان، بهره‌ بردند.


استاد شفیعی کدکنی و سهیلا گلستانی

بانو گلستانی در خصوص آشناییشان با دکتر شفیعی کدکنی اظهار داشتند.

«از محضر استاد شفیعی کدکنی بسیار بهره بردم و زمانی که در ایران بودم، بارها مهمان ایشان بودم و ساعت‌هابا ایشان در مورد فرهنگ ایران و تاریخ و ادب پارسی گفت‌وگو می‌کردیم. همین گفت‌وگوها دو ترانهٔ آتش عشق و جاودان خرد (دربارهٔ فردوسی) را رقم زد که با شعر استاد کدکنی، آهنگ‌سازی استاد محمدعلی کیانی‌نژاد و صدای من منتشر شد.

دکتر شفیعی کدکنی ” فخر فرهنگ و ادبیات کشورمان در ملاقات با خانم گلستانی و پس از ابراز لطف به ایشان ، بر کتاب ” هزاره دوم آهوی کوهی ” ، مرقوم کردند که : (…سرکار خانم دکتر سهیلا گلستانی ، هر کدام از این شعر ها را که بخواهند با آواز لطیف خود ، بخوانند ...).

عکس سهیلا گلستانی

در سال ۱۳۸۶ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز اجرا دریافت کرد که یا باید همخوانی می کرد یا صرفا می توانست برای بانوان اجرا بگذارد

اما او ترجیح داد بصورت خانگی نسبت به ضبط آثارش ادامه دهد.

آلبوم و بیش از ۷۰ ترانه

نخستین آلبوم خانم دکتر گلستانی به نام یگانه با آهنگسازی مجید درخشانی منتشر شد، پس از آن دومین آلبوم راز من (عاشقانه ها) با آهنگسازی دکتر جهانشاه برومند بود.

ایشان تابحال بیش از ۷۰ ترانه و ۱۲۰ دقیقه قطعات آوازی ضبط شده در دستگاه های مختلف موسیقی ایرانی دارد.

خانم گلستان زمستان ۹۷ بعد از اینکه نتوانست مجوز اجرا در ایران را بگیرد راهی کانادا شد و اولین بار در جشنواره نوروزی کانادا روی صحنه رفت

او در تابستان ۹۸ باز هم کانادا در جشنواره تیرگان حضور داشت.


سهیلا گلستانی که ردیف و سولفژ را بصورت مجزا آموخته است اما به هنرجویان روش کاری خود را تدریس می کند ، روشی که بیشتر تکیه بر تکنیک دارد تا هر کس صدای واقعی و درست خود را بیابد.

البته سبک ادیب خوانساری را در کنار دیگر ردیف های موسیقی هم تدریس می کنند.

آلبوم ها

● یگانه

● عاشقانه ها

● جاوادن خرد

● شام بی وقایی

● جاودانه های استاد همایون خرم

از آثار این بانو نازنین و خوش صدا می‌باشند.